Astma-COPD.nl

Alles over Astma & COPD

Astma-COPD.nl

UWV

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Emma 3 jaren, 11 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Tineke

Hallo lotgenoten,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het UWV?
    Ik heb begrepen dat je alleen in aanmerking komt voor een WIA uitkering als je bedlegerig bent of heel vaak in het ziekenhuis bent opgenomen. Ik heb COPD Gold III, longinh 27%.Ik ben nu in de ziektewet, heb 3 jaar geprobeerd te reintregeren maar zelfs douchen en de deur uitgaan is me vaak al teveel.3 jaar geleden heb ik namelijk 3 weken aan de beademing gelegen in verband met een longontsteking waar sepsis door is ontstaan (bloedvergiftiging),ben op mijn manier weer aardig opgekrabbeld en heb op een gegeven moment zelfs weer 24 uur gewerkt. Dit was echter maar van korte duur en toen ben ik een jaar lang halve dagen gaan werken en halve dagen ziektewet.Na weer een ontsteking kwam ik helaas niet meer op het niveau dat ik daar voor had. Er is 9 jaar geleden COPD geconstateerd.Ik heb natuurlijk ook betere dagen maar die zijn helaas minder vaak aanwezig dan de slechte. Ik werkte 24 uur (Administratief in een ziekenhuis).Ik ben inmiddels 56 jaar.
    Wat kan ik verwachting bij een UWV arts? Enig idee?
    Het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat iemand iets weet over het UWV en keuringen.
    Groetjes,
    Tineke

#422 Reactie

ditta

Hoi Tineke
    Ik ben Ditta 52 jaar oud en heb C.O.P.D. gold 4 sins 5 jaar
    Mijn longinhoud is op dit moment 33%.
    Ik ben al 3 jaar thuis volledig afgekeurd heb ook
    geprobeerd in 2 jaar tijd op het niveau te komen waar
    ik was voordat ik opgenomen ben in het ziekenhuis!!!!!!!
    Maar helaas dat lukte niet meer mijn UWV arts was heel erg hulpvaardig maar op een gegeven moment moet je zelf ook toegeven dat het niet meer haalbaar is,nou is adminstratief werk mischien wel iets makkelijker (ik was objetleidster bij een schoonmaakbedrijf voor 30 uur per week) maar toch !!!! ik steek mijn energie nu in dingen die ik leuk vind en die me ook voldoening geven. als je nog meer wilt weten mijn e-mail adres is fam.traets@hotmail.com wij chatten ook regelmatig met elkaar ik hoor het wel groetjes ditta

#423 Reactie

Emma

Hallo Tineke,

http://www.nvvg.nl/download/content/COPD_-_Chronisch_Hartfalen.pdf

Ik hoop dat bovenstaande link werkt, anders probeer ik het in een volgend bericht gewoon opnieuw.
    Hier zie je welk protocol het UWV hanteert bij COPD en dan kan je je een beetje een beeld vormen wat je te wachten staat bij een keuring.
    Dit is een protocol, maar hoe de arts die de keuring doet hiermee omgaat kan je natuurlijk nooit weten.
    Ik wens je heel veel sterkte, want dit brengt toch heel veel onrust en meestal hebben we toch al genoeg op ons bordje.
    Groetjes van Emma

#424 Reactie

Tineke

Hallo Ditta en Emma,

Bedankt voor jullie reacties.
    Het is lastig om toe te geven dat het allemaal niet meer gaat. Ik was altijd nogal een bezige bij en moet nu zien dat er veel dingen door anderen gedaan moeten worden. Ik doe het wel hoor Ditta, zodat ik de energie die ik nog wel heb aan leuke dingen kan besteden, maar nu moet ik door een heel proces bij het UWV. Wat ik eigenlijk nog wilde vragen: je schrijft dat je GOLD 4 hebt met een inhoud van 33%. tegen mij is gezegd dat ik Gold 3 heb en mijn inhoud is 27% (volgens lf test)Zijn er dan nog meer punten waaruit ze de Gold fase afleiden?
    Emma bedankt voor je link. heb meteen gekeken en ben bang dat het een heel gedoe wordt, die keuring. Moet nu op een oproep wachten van de UWV arts.Herken mezelf in heel veel dingen die ik las in het protocol maar het is moeilijk om aan te geven dat je het punt van niet meer werken hebt bereikt.
    In ieder geval probeer ik er het beste van te maken en geniet vooral van de zon (op dit moment).
    groetjes

Tineke

#425 Reactie

Ditta

Hoi Tineke
    De goldfase heeft ook met je leeftijd te maken toen ik opgenomen werd 5 jaar geleden was mijn longinhoud 28% ik was toen 47 jaar en dan kom je in fase 4 zo is mij het uitgelegd in revalidatiecentrum schoondonck!!
    Maar omdat ik gelijk gestopt ben met roken en heel veel aan mijn conditie doe nu ben ik een paar procentjes gestegen! goed hé?
    Groetjes Ditta

#426 Reactie

Emma

Hoi Tineke en Ditta,
    Tineke, ik heb dit nog gevonden:

Gold 3:
    FEV1/FVC ( 70%
    FEV1 tussen 30% en 50% voorspelde waarden
    Met of Zonder Chronische Symptomen (hoesten, sputum productie)

Gold 4:
    FEV1/FVC ( 70%
    FEV1 ( 30% voorspelde waarden of FEV1 ( 50% voorspeld en chronisch longfalen

Hoi Ditta, dat de leeftijd ook een rol speelt bij de Gold bepaling heb ik niet kunnen vinden, maar ze zullen in Schoondonck zeker weten waar ze het over hebben.
    Hey, ieder procentje erbij is meegenomen. smiley smiley
    Ik zat ook ineens wat hoger, dus bewegen en conditie opbouwen, daar doen we het voor. smiley

Groetjes van Emma

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: UWV
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Advertenties