Astma-COPD.nl

Alles over Astma & COPD

Astma-COPD.nl

saturatie

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  redactie2 3 jaren, 8 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Omamamma

Hallo,

Ik heb een vraag voor wat betreft saturatiewaardes. Ik heb sinds februari copd. Nog geen vier maanden later krijg ik zuurstof, omdat mijn saturatie te laag is. Vorige week heb ik meegedaan aan een testweek in Breda om te zien of ik in aanmerking kom voor longrevalidatie. De testen lieten zien dat ik in fase 2 zit. Toch moet ik de zuurstof blijven gebruiken omdat de saturatie heel erg schommelt tussen de 96 en de 86. Dit gebeurt al zodra ik het lef heb om in beweging te komen. Ik heb al op allerlei manieren geprobeerd om aan informatie te komen over waar dit, ondanks de matige copd, vandaan kan komen. Kunnen jullie me helpen?

redactie2

Zuurstof therapie wordt gegeven op basis van meting van de zuurstof en koolzuurgas waarden in het bloed in rust en bij inspanning. Als de waarden wat betreft de saturatie bij inspanning of in rust onder de 90% dalen is er een indicatie voor zuurstof therapie, continue of alleen bij inspanning.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Het forum ‘Vraag het de redactie’ is gesloten voor nieuwe onderwerpen en reacties.